Запити на інформацію 52 33
Аналізуючи надходження запитів на інформацію відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» зазначу, що більшість з них (це 32 запита) стосуються інформації щодо кількості або наявності вільних земельних ділянок у Київському районі м.Полтави, які можуть бути виділені під будівництво житлового будинку та обслуговуючих споруд або під садівництво. На всі запити надані відповіді запитувачам у межах наданих повноважень у встановлений законодавством терміни ( 5 календарних днів). До розгляду запитів залучаються спеціалісти відділу архітектури та містобудування, юридичного відділу, організаційного та загального відділів.
Відповідно до законодавства, проводяться особисті прийоми керівництвом виконкому та районної ради. Протягом звітного періоду головою районної ради проведено 30 особистих прийомів, на які звернулися 30 мешканців району. З усіх питань прийняті відповідні рішення. Заступниками проведено 14 особистих прийомів. Порушені громадянами проблеми вирішуються виконкомом у межах наданих повноважень.
Хочеться зазначити, що з 2014 року до сьогодні до виконавчого комітету надійшло 1211 звернень від громадян-учасників АТО щодо виділення земельних ділянок. З усіх питань надано вичерпні відповіді або прийняті відповідні рішення.
У канцелярії загального відділу проводиться реєстрація документів, що надходять з вищестоящих органів та підприємств, установ, організацій. За звітний період тут оброблено: вхідних документів – 1974, вихідних – 489, надано 142 архівні довідки по ліквідованих підприємствах.
Стале функціонування територіальної громади значною мірою залежить від районного бюджету.
З 2011 року районний бюджет є стовідсотково дотаційним. Рішенням другої позачергової сесії Полтавської міської ради від 25.02.2016 р «Про визначення обсягу і меж повноважень, які здійснюють районні у місті Полтаві ради» та відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та ст. 93 Бюджетного Кодексу України Київській районній у м. Полтаві ради надано бюджетні повноваження в частині власних та делегованих повноважень.
Станом на 1 листопада 2016 року дохідна частина загального та спеціального фондів районного бюджету склала 199,9 млн. грн. Понад 92 % всіх запланованих надходжень - 183,6 млн. грн. складають субвенції з державного бюджету на виконання делегованих державних повноважень, а саме на надання соціальних гарантій населенню. Решта – це дотація на утримання бюджетних установ, що фінансуються з районного бюджету, та на виплату грошової компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги в сумі 13,4 млн. грн. та субвенція з міського бюджету в сумі 2,8 млн. грн. на виконання обласних, міських та районних програм.
За 10 місяців поточного року на надання різноманітних допомог сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, дітям-інвалідам, допомоги по догляду за хворими витрачено понад 71,3 млн. грн., на надання пільг та субсидій населенню на оплату комунальних послуг витрачено понад 95,3 млн. грн.
1.Програма економічного і соціального розвитку Київського району м. Полтави на 2016 рік.
Станом на 1 листопада 2016 року на виконання Програми заплановано 357850,00 грн. (виконано 296443,24 грн.).
З них:
1.1. На благоустрій району - 225100,00 грн. (виконано станом на 1 листопада 2016 р. – 218477,12 грн.);
1.2. На заходи для ветеранів Великої Вітчизняної війни до Дня Перемоги та Дня Міста – 36758,02 грн. (всі кошти витрачені);
1.3. На заходи до Дня району - 33775,50 грн. (32735,50 грн. витрачено);
1.4. На заходи для дітей та молоді району – 62216,48 грн. (витрачено станом на 1 листопада 8472,60 грн.).
2. Комплексна цільова програма боротьби зі злочинністю Київського району м. Полтави на 2016-2020 роки. Річний план видатків становить 149600,00 грн. На сьогодні використано 111600,00 грн.
3. Програма соціального забезпечення та соціального захисту населення м. Полтави «Турбота» на 2016 рік в частині заходів по Київському району. На виконання передбачені кошти в сумі 1 875 320,00 грн. Станом на 1 листопада освоєно 1 611 015,35 грн. З них:
3.1. Виплати дитині-чорнобильцю - заплановано 800,00 грн. (кошти виплачено);
3.2. Харчування малозабезпечених громадян району – 199200,00 грн. (профінансовано станом на 01.11.2016 р. 147306,00 грн.);
3.3. Поліграфічна продукція для вітання пенсіонерів – 122400,00 грн. (витрачено 70114,69 грн.);
3.4. Одноразова матеріальна допомога інвалідам - заплановано 1 333 920,00 грн. (витрачено за січень-жовтень 1 194 764,66 грн.);
3.5. Фінансова підтримка громадських організацій інвалідів і ветеранів – 219000,00 грн. (всі кошти витрачено).
4. Міська Програма зайнятості населення до 2017 року. В часині заходів по Київському району заплановано143672,00 грн. (Виконано 85684,03 грн.).
5. Обласна комплексна Програма соціального захисту і соціального забезпечення населення області на 2013-2020 роки в частині передачі субвенції з обласного бюджету через міський бюджет в сумі 225007,00 грн. Станом на 1 листопада відфінансовано 136571,71 грн. (пільги на медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС, поховання учасників бойових дій, встановлення телефонів інвалідам).
Слід зазначити, що при формуванні бюджету на 2016 рік далеко не вся потреба в асигнуваннях на утримання установ та виконання власних програм була забезпечена відповідними дотацією та субвенцією з міського бюджету.
За період січень-жовтень поточного року (в період формування бюджету та після його затвердження) виконавчий комітет Київської районної в м. Полтаві ради регулярно звертався й звертається до Полтавської міської ради, відповідної профільної депутатської комісії міської ради та міського бюджетно-фінансового управління з питання формування бюджету та надання додаткових асигнувань.
Незважаючи на те, що не всі потреби району були задоволені, за поточний рік районному бюджету надано додаткової дотації в сумі 178605,00 грн., субвенції з міського бюджету - в сумі 437999,00 грн.
Всі видаткові статті бюджету фінансуються вчасно і в повному обсязі в межах наданих бюджетних асигнувань, але на даний час маємо серйозну проблему: нестачу бюджетних призначень до кінця поточного року по державній субвенції на виплату допомог дітям в сумі 3 772 300 грн., а також по державній субвенції на надання пільг та субсидій населенню в сумі 51 402 000 грн. Слід зазначити, що дана проблема виникла у зв'язку з підняттям тарифів на енергоносії та є загальнодержавною. Районними управліннями соціального захисту населення та фінансовим зроблені та надані відповідні розрахунки до обласних департаментів соціального захисту населення та фінансів Полтавської ОДА. 8 листопада цього року під головуванням Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана відбулася селекторна нарада з питань призначення субсидій.
Відповідно до Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами), виконавчий комітет Київської районної в м. Полтаві ради з початку 2016 року проводить допорогові закупівлі із використанням електронної системи закупівель «Prozorro». Зокрема, закупівля палива нашою установою в 2016 році проводилася виключно через цю Систему електронних закупівель, завдяки чому було зекономлено 2535,00 грн.
Також, відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» №183-VII від 11.02.2015р., Закону України «Про доступ до публічної інформації» та постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», на єдиному веб-порталі використання публічних коштів, який є офіційним державним інформаційним ресурсом у мережі Інтернет, нами розміщується уся інформація, що підлягає оприлюдненню, в установлені цими законами строки. Доступ до цієї інформації є вільним та безоплатним.
Велика і особлива увага в районі приділяється питанням соціального захисту населення.
Добробут народу визначається саме соціальною сферою, бо якщо середньодушовий розмір ВВП – річ абстрактна, то його справедливий розподіл, що визначається, в тому числі, й розмірами державних соціальних стандартів та гарантій, якраз є безпосереднім мірилом добробуту населення в цілому та його найуразливіших категорій зокрема.
Станом на 01.10.2016 на обліку в управлінні перебуває 7092 (станом на 01.10.2015 - 7728) отримувачі різних видів допомог. На виплату зазначених допомог передбачено 85185,6 тис. грн.
Із прийняттям Закону України « Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» та постанови КМУ від 01.10.2014 №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» управління здійснює облік осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, та надає їм щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Станом на 01.10.2016 р. в управлінні зареєстровано 3301 (станом на 01.10.2015 - 2207) переселенця та призначено компенсацію 2767 сім'ям (станом на 01.10.2015 — 1787).
На виконання постанов КМУ від 08.06.2016 р. №352 та № 365, якими внесено зміни до порядку обліку та здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, органи соціального захисту здійснюють контроль за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам шляхом здійснення не рідше, ніж раз на шість місяців, перевірок фактичного перебування таких осіб за місцем тимчасової реєстрації. Станом на 01.10.2016 р. перевірено 1903 переселенці.
Пріоритетним напрямком у роботі управління залишається виконання програми житлових субсидій. На обліку в управлінні станом на 01.10.2016 р. перебуває 18200 (станом на 01.10.2015 — 10883) сімей, які отримують субсидію. Для покриття витрат на оплату житлово-комунальних послуг, твердого палива та скрапленого газу за призначеними субсидіями передбачено 78352,2 тис. грн.
Перевірку правильності призначених соціальних допомог та цільового використання коштів, спрямованих на їх виплату, здійснюють головний державний соціальний інспектор та державний соціальний інспектор.
Соціальними інспекторами в поточному році з метою підтвердження права сімей на призначення субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям та державної допомоги сім'ям з дітьми впродовж поточного року проведено 441 обстеження сімей, здійснено 14500 (за аналогічний період 2015 року - 5000) перевірок достовірності інформації про доходи та майновий стан одержувачів допомоги, всього виявлено 71 випадок (за аналогічний період 2015 року - 39) неповної або недостовірної інформації про доходи та майновий стан одержувачів зазначених видів допомоги на суму 136590 грн. (за аналогічний період 2015 року - 29250грн.). На сьогодні вся сума вже повернута до бюджету.
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 №117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» управління забезпечує включення та підтримку в актуальному стані інформації про осіб, які мають право на пільги відповідно до близько 50 законів України. При цьому, система ЄДАРП налічує близько 90 категорій пільговиків.
Зібрана в ЄДАРП інформація використовується для перевірки достовірності поданих відомостей підприємствами – надавачами послуг та проведення з ними розрахунків за надані послуги пільговикам.
Станом на 01.10.2016 на обліку в Єдиному державному реєстрі пільговиків перебуває 29154 (станом на 01.10.2015 — 30290) мешканці району. На покриття збитків організацій – надавачів послуг за надані пільги передбачено 20279,6 тис. грн.
У зв'язку з проведенням антитерористичної операції на сході нашої держави виникла потреба у здійсненні соціального захисту бійців, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.
На обліку в управлінні станом на 01.10.2016 перебуває 562 учасники бойових дій – учасників АТО, 10 мають статус інваліда війни та 10 осіб мають статус сім'ї загиблого, з них 2 – діти: Марта Боняківська та Жанна Мочалова (станом на 01.10.2015 — 346 учасників бойових дій – учасників АТО, 7 інвалідів війни та 6 осіб із статусом сім'ї загиблого, з них 2 – діти).
Санаторно–курортним лікуванням забезпечено 11 (станом на 01.10.2015 - 18) учасників АТО, 41 (станом на 01.10.2015 — 20) перебуває на черзі, 23 (станом на 01.10.2015 — 7) учасники бойових дій отримали послуги з психологічної реабілітації, 7 учасників бойових дій пройшли професійне навчання (в 2015 бажаючих пройти навчання не було).
Питання щодо створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, постійно перебуває в полі зору працівників управління.
Станом на 01.10.2016 р. забезпечені кріслами колісними 58 (станом на 01.10.2015 — 27) інвалідів та іншими засобами реабілітації 193 (станом на 01.10.2015 - 95) інваліди.
Управлінням соціального захисту населення проводиться робота з забезпечення путівками на санаторно–курортне лікування інвалідів та ветеранів війни. У поточному році путівки отримали 179 осіб, за аналогічний період 2015 року - 125. Потребує оздоровлення 741 особа, за аналогічний період 2015 року - 665.
Станом на 01.10.2016 р. на обліку в управлінні перебуває 1060 осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, з них: 1 категорія - 221 чол., ліквідаторів 2 та 3 категорії - 622 чол., постраждалих дітей – 128, та 89 вдів (станом на 01.10.2015 — 1073 особи, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, з них: 1 категорія - 229 чол., ліквідаторів 2 та 3 категорії 635 чол., постраждалих дітей 132 та 77 вдів).
В 2016 році на компенсаційні виплати громадянам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, з Державного бюджету виділено 1623,2 тис. грн.
Одним із напрямків роботи управління є соціальний захист працюючих у шкідливих та важких умовах праці. Станом на 01.10.2016 р. в районі налічується 123 підприємства зі шкідливими умовами праці (станом на 01.10.2015 - 131), на яких працюють 18717 (станом на 01.10.2015 — 19079) працівників. З них 5559 (станом на 01.10.2015 — 6080) безпосередньо зайняті у шкідливих і небезпечних умовах. Відповідно до вимог законодавства, зазначені підприємства раз на 5 років проводять чергову атестацію робочих місць за умовами праці. Саме своєчасність її проведення контролює управління.
До графіку проведення атестації на 2016 рік станом на 01.10.2016 включено 29 підприємств (станом на 01.10.2015 - 45). Згідно з графіком, проведено атестацію на 14 підприємствах (станом на 01.10.2015 - 31). Підприємства, що не провели атестацію робочих місць, у встановлені строки відсутні.
За 9 місяців поточного року проведено вивчення стану соціального захисту працюючих у шкідливих умовах на 14 підприємствах, за аналогічний період 2015 року — на 17. Виявлено порушень на 11 (відповідно у 2015 році - на 9), на 4 (відповідно у 2015 році - на 8) порушення вже усунуті. Представникам підприємств району за 9 місяців поточного року надано 31 консультацію, за аналогічний період 2015 року — 94.
Щодо заборгованості з заробітної плати.
Згідно із статистичними даними:
- станом на 01.10.2015 загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по 9 підприємствах району складала 5742,0 т. грн., в тому числі по 3 економічно активних підприємствах - в сумі 899,4 т. грн. (15,6% від загальної суми боргу), по 4 підприємствах-банкрутах - в сумі 4700,9 т. грн. (81,9% від загальної суми боргу), по 1 економічно неактивному підприємству - в сумі 141,7 т. грн. (2,5%).
- станом на 01.10.2016 загальна сума заборгованості із виплати заробітної плати по 7 підприємствах району складала 4841,0 т. грн., в тому числі по 3 економічно активних підприємствах - в сумі 591,4 т. грн. (12,2% від загальної суми боргу), по 4 підприємствах-банкрутах - в сумі 4107,9 т. грн. (84,9% від загальної суми боргу), по 1 економічно неактивному підприємству - в сумі 141,7 т. грн. (2,9%).
За формами власності заборгованість розподілилася наступним чином:
Станом на 01.10.2015
- державна – 2477,1 т. грн. або 43,1% від загальної суми боргу. Заборгованість мали 2 підприємства. Найбільший боржник: ДП „Полтаванафтогазгеологія" НАК „Надра України" - 2203,5 т. грн.,
- приватна – 3264,9 т. грн. або 56,9% від загальної суми боргу. Заборгованість мали 7 підприємств. Найбільші боржники: ТОВ „ Завод ГРЛ" - 1747,0 т. грн., ПП "Полтавський ливарно-механічний завод"- 543,5 т. грн., ПАТ "Демітекс"-593,0 т. грн.
Станом на 01.10.2016
- державна – 2712,6 т. грн. або 56,0% від загальної суми боргу. Заборгованість мають 3 підприємства. Найбільші боржники: ДП „Полтаванафтогазгеологія" НАК „Надра України" - 2203,5 т. грн., ДНТР "Бурова техніка" - 401,8 т. грн.
- приватна – 2128,4 т. грн. або 44,0% від загальної суми боргу. Заборгованість мають 5 підприємств. Найбільші боржники: ТОВ „ Завод ГРЛ" - 1747,0 т. грн., ЗАТ "МБУ-8" - 123,4 т. грн.
З метою прискорення темпів погашення заборгованості із виплати заробітної плати вживаються наступні заходи:
- спеціалістами управління у тісній співпраці з іншими органами ведеться робота з підприємствами, установами та організаціями щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати. Станом на 01.10.2016 направлено щодо підприємств, на яких порушуються норми трудового законодавства, до місцевої прокуратури 9 статистичних та 18 оперативних інформацій (за аналогічний період 2015 року відповідно - 9 та 31 інформацію), до Управління Держпраці у Полтавській області — 5 інформацій (в 2015 році інформації не направлялись у зв'язку з мораторієм на перевірки);
- станом на 01.10.2016 проведено 7 засідань районної комісії з питань повноти та своєчасності сплати податків, погашення заборгованості із виплати заробітної плати та інших соціальних виплат, на яких заслухано 12 звітів керівників, які мали заборгованість із виплати заробітної плати (за аналогічний період 2015 року проведено засідань-9, заслухано звітів-15);
- станом на 01.10.2016 направлено 2 листи підприємствам-дебіторам (за аналогічний період 2015 року-7 листів).
Пенсійне забезпечення
У районі в повному обсязі забезпечено виплату пенсій та грошової допомоги майже 29,0 тис. пенсіонерам. Станом на 1.11.2016 року середній розмір пенсії склав 1743 грн. 99 коп. З початку року він збільшився на 45 грн. 37 коп. Місячна потреба на фінансування пенсійних виплат теж зросла, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на 4,6% і складає 51,1 млн. грн.
Незважаючи на складну економічну та суспільно-політичну ситуацію в країні, яка впливає як на динаміку надходження коштів, так і на забезпечення фінансовими ресурсами солідарної системи пенсійного страхування, призначення, перерахунки та виплата пенсій у районі здійснюються відповідно до норм чинного законодавства своєчасно та в повному обсязі.
З початку року план надходження коштів зі сплати страхових внесків по Київському району виконано в повному обсязі. За 10 місяців 2016 року до бюджету Фонду надійшло 9,5 млн. грн.
Найвагомішим питанням в управлінні залишається питання погашення заборгованості. Станом на 01.11.2016 року загальна заборгованість по сплаті платежів до Пенсійного фонду підприємств Київського району м. Полтави складає 60,3 млн. грн., в тому числі 16,7 млн. грн. сума боргу 13 підприємств, яких визнано банкрутами. Найбільші підприємства-банкрути:
- дочірнє підприємство «Полтаванафтогазгеологія» Національної акціонерної компанії «Надра України» — загальний борг складає 9,6 млн.грн.;
- ТОВ «Завод газорозрядних ламп» — загальний борг складає 2,5 млн. грн.;
- ПАТ «БМУ-2» Полтаванафтогзбуд — загальний борг складає майже 888,0 тис. грн.;
- ПАТ «Демітекс» має загальний борг – 818,0 тис. грн.;
- Державне підприємство «Український науково-дослідний конструкторсько-технологічний інститут джерел світла» - борг складає 601,7 тис.грн.
Сума заборгованості підприємств з безнадійним статусом боргу та банкрутів складає 59,9 млн. грн., або 99,3 % від загального боргу.
З початку року сума загальної заборгованості по району збільшилась на 6,3%, або на 3,6 млн. грн. за рахунок не відшкодування підприємствами району витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Найбільші підприємства району, які продовжують нарощувати заборгованість:
– ВАТ ПЗ «Полтавський завод газорозрядних ламп» - борг складає 42,7 млн. грн., щомісячне нарощення боргу майже 400 тисяч гривень;
- товариство з додатковою відповідальністю «Пальмірацукор» - борг складає 112,2 тис. грн.., нарощує щомісячно майже 10,0 тис. грн.;
- ТОВ «Полтавський склозавод» - загальна заборгованість складає 306,7 тис. грн., щорічно нарощує від 25 до 30 тис. грн.
Заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску за виконавчими документами, стороною стягнення яких є управління, зменшилася на 121,6 тис. грн. і станом на 01.11.2016 року складає 617,6 тис. грн.
Управлінням постійно проводиться аналіз ефективності примусових заходів стягнення органами Державної виконавчої служби за направленими виконавчими документами та вживаються заходи, спрямовані на підвищення ефективності співпраці з органами державної виконавчої служби.
З початку року завдяки спільним заходам, проведеним з відділом державної виконавчої служби в рахунок погашення заборгованості, надійшло 93,4 тис. грн., що становить лише 8%. від суми боргу, яка перебуває на виконанні.
Виконавчий комітет Київської районної в м. Полтаві ради, як орган опіки та піклування, забезпечує соціально-правовий захист дітей району через діяльність служби у справах дітей.
На території Київського району м. Полтави проживає 19506 осіб дитячого населення.
Всього на обліку в службі у справах дітей станом на 01.11.2016 перебуває 157 дітей, з них:
- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 131 особа;
- дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах - 26 осіб.
Із загальної кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштовані до сімейних форм виховання
109 дітей (83 %), а саме опіки (піклування), прийомних сімей, ДБСТ.
Перебувають у державних закладах, та підлягають усиновленню
22 дитини (17 %).
Однією із основних функцій служби у справах дітей є забезпечення соціально-правового захисту дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах, захисту їх житлових і майнових прав, забезпечення права кожної дитини на виховання в сім'ї.
За звітний період посиротіло 12 дітей, з них влаштовано до сімейних форм виховання (опіка чи піклування) - 7 дітей, направлено до державних установ - 5 дітей.
Станом на 01.11.2016 року надійшло 2 повідомлення про дітей, яких матері залишили у медичному закладі. На теперішній час 1 дитина усиновлена, по другій вирішується питання щодо її усиновлення.