Київський район м. Полтави заснований у 1952 році, має територію 5437,8 гектарів, що складає 52,8 % від загальної площі міста Полтави. Станом на січень 2016 року в районі проживає близько 90 тис. осіб.
   
 
Сьогодні:
четвер, 8 червня
   
 
ОСББ

Реєстрація юридичної особи ОСББ – це реєстрація факту про об`єднання громади у такому будинку.

ОСББ є однією з найефективніших форм управління будинком та житловим майном. ОСББ потрібне для того, щоб (на підставі Закону та Статуту) отримати демократичний механізм колективного прийняття рішень з питань експлуатація та належного утримання будинку. Створюється організаційна структура, яка здатна вирішувати загальні проблеми мешканців будинку, відстоювати їх інтереси та права в органах державної там місцевої влади, стосунках з іншими юридичними особами, а також виступати позивачем у суді.

Закон України «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» дає визначення: «Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і
використання спільного майна».

Як функціонує ОСББ:

·        Кожен мешканець будинку може приймати участь в управлінні будинком шляхом голосування на загальних зборах або через обрання до органів управління (на посаду члена правління чи голови правління ОСББ).

·        Після реєстрації ОСББ має право відвести прибудинкову територію в спільну сумісну власність та використовувати її для здійснення господарської діяльності.

·        Об'єднання має право здавати в оренду і передавати в користування загальне майно будинку та самостійно витрачати отриманий в результаті цього дохід на утримання будинку.

·        ОСББ самостійно займається плануванням робіт, необхідних для якісного утримання будинку та прибудинкової території, визначає кошторис утримання будинку та на загальних зборах встановлює розмір внесків його співвласників.

·        Всі належні пільги і субсидії по сплаті внесків на утримання будинку та житлово-комунальних послуг для співвласників у ОСББ зберігаються.

·        За згодою співвласниківв ОСББ у якості квартплати для деяких мешканців може зараховуватись трудовий внесок.

·        Всі платежі мешканців будинку і доходи від використання загального майна поступають на розрахунковий рахунок ОСББ та витрачаються на обслуговування і ремонт будинку згідно затвердженого на загальних зборах кошторису витрат.

·        Усі співвласники будинку у  ОСББ мають можливість здійснювати контроль за фінансово-господарською діяльність об'єднання за допомогою ревізійної комісії або самостійно.

·        ОСББ самостійно обирає обслуговуючі організації або управителя за договором, якого можуть змінити в разі надання ним неякісних послуг з управління.

·        Реєстрація ОСББ дає змогу отримувати якісні послуги з експлуатаці та утримання будинку за меншою ціною оскільки об`єднання співвласників є неприбутковою організацією і не сплачує податок на прибуток та податок на додану вартість. 

·        Учасники об'єднання можуть завчасно планувати заходи для поліпшення стану будинку, його модернізації та ремонту обладнання всієї будівлі, а також впровадження заходів з енергозбереження.

·        ОСББ, як юридична особа, може брати кредит у банку для проведення ремонту чи термомодернізації будинку (за умови погодження суми кредиту 2/3 співвласників на загальних зборах).

·        За умови створення ОСББ зростає зацікавленість та відповідальність мешканців будинку та, як наслідок, підвищується ефективність управління спільною власністю.

·        Як виняток, ОСББ, очікуючи більш сприятливих умов, може взагалі не здійснювати ніякої господарської діяльності, а використовувати свій юридичний статус для захисту житлових прав мешканців будинку.

Нерідко серед населення поширюють міфи та провокації з приводу недоліків та проблем у діяльності ОСББ.

Отож, вибір за Вами – залишити все, як є, або пройти шлях від колективної безгосподарності та безвідповідальності – до об'єднаної громади та господаря у будинку та в державі загалом!

Розвінчання міфів про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ), які відлякують людей до їх створення

Міф 1

Якщо ми не створимо ОСББ, то ЖЕК, влада (міська, державна), будь-хто інший вирішить проблеми нашого будинку, оскільки вони нам винні.

Як є насправді:

Ніхто і ніколи не буде займатись чужим майном, окрім як на платній основі.

У ОСББ та ЖЕКів абсолютно різні цілі та завдання. Мета ОСББ (неприбуткове об'єднання громадян) – зберегти будинок і будинкові комунікації, метою ЖЕКу (як і будь-якої прибуткової організації) – є максимізація прибутку та мінімізація витрат. Тільки колективний власник (тобто, ОСББ) може змінити ситуацію, самостійно управляючи, або укладаючи договори на часткове управління з тими юридичними або фізичними особами, які запропонують ОСББ вигідніші умови.

Міф 2

Голова правління може виявитися недобросовісною та непорядною людиною в питаннях розподілу коштів членів ОСББ.

Як є насправді:

По-перше, головою правління ОСББ може бути виключно власник приміщення у Вашому будинку, тобто мешканці самостійно обирають людину, яку знають, яка є їхнім сусідом, до якої завжди можна звернутися з питаннями, а якщо вона не виправдала сподівань, на найближчих загальних зборах ОСББ можна винести питання про її переобрання. По-друге, розподіл коштів у ОСББ контролює ревізійна комісія будинку. По-третє, даний ризик не більший і не менший, ніж у будь-якій іншій установі, що веде фінансову діяльність (банки, ЖЕКи, тощо).

Міф 3

Ми не дамо собі раду, хто буде виконувати всі роботи у будинку, вестиме фінансову діяльність?

Як є насправді:

Найняти двірника чи прибиральника для будинку – не складно. Додатковою перевагою ОСББ в цьому питанні є те, що роботи у будинку можуть виконувати його мешканці в рахунок експлуатаційних внесків на утримання будинку та прибудинкової території. Електрика та сантехніка ОСББ наймають за договором, роботи приймають за актами виконаних робіт. У разі, якщо Ви не знаєте де знайти даних спеціалістів, звертайтеся у ресурсний центр , який з метою вирішення даного питання надасть Вам контакти голів правління ОСББ у Вашому районі, у яких такі спеціалісти працюють та готові надавати додаткові послуги.

Міф 4

У ОСББ більша квартплата, ніж у ЖЕКу.

Як є насправді:

Як показує досвід  ОСББ, внески на утримання будинку та прибудинкової території у будинках ОСББ та у комунальних будинках знаходяться приблизно на одному рівні. Проте, щомісячні відрахування на капітальний ремонт у будинках ОСББ в середньому становлять 0,4-0,5 грн./м2, в чому ОСББ має свої переваги: діяльність не оподатковується, а розрахунки за роботи здійснюються по акту виконаних робіт, бухгалтер може працювати «за сумісництвом» на декількох будинках ОСББ.

Кошторис ОСББ та, відповідно, закладений у ньому розмір експлуатаційних внесків затверджується рішенням загальних зборів. Звісно, ті ОСББ, які прийняли рішення отримувати додаткові елементи комфорту (відео спостереження, цілодобову охорону, паркінг чи послуги консьєржа, тощо) – будуть мати вищу оплату за утримання будинку.

Міф 5

Є ризик, що не всі власники будуть вчасно здійснювати дану оплату.

Як є насправді:

Експертні опитування підтверджують, що рівень оплати у будинках, де створене ОСББ, перевищує 98% щомісяця. Адже, у будинку, де діє організована громада, великий позитивний вплив на боржників має громадський осуд сусідів, які розуміють, що неплатники уповільнюють процес належного утримання будинку та прибудинкової території.

Міф 6

ОСББ приватизує будинок, а потім продасть мою квартиру.

Як є насправді:

ОСББ – добровільне об'єднання мешканців будинку, створене для належного утримання будинку та прибудинкової території. Юридична особа ОСББ не набуває права власності на житлові чи нежитлові приміщення у будинку, які є у власності мешканців та не має юридичних підстав ним розпоряджатися. ОСББ (в особі голови правління), розпоряджається лише тими внесками, які щомісячно сплачують співвласники на рахунок об'єднання у вигляді експлуатаційних внесків.

ЯК СТВОРИТИ ОСББ

Перший етап — знання

·        Потрібно знати вимоги Закону України «Про об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку» щодо створення об`єднання;

·        Розуміти, які правила діють всередині ОСББ, які фунції виконує правління, які – контрольно-ревізійна комісія;

·        Який порядок прийняття рішень, як впливати на правління та голову правління ОСББ;

·        Ви повинні бути готові відповісти на будь-які питання сусідів, головне, - чітко розуміти мету створення ОСББ, знати яку користь це принесе всім співвласникам будинку.

·        Важливо запевнити сусідів: попри всі проблеми, ОСББ – це найкращий спосіб захистити своє майно і підвищити рівень комфорту у будинку.

Другий етап – підготовчий: створення ініціативної групи

Відповідно до вимог закону «Про ОСББ» необхідно сповістити усіх співвласників будинку про проведення установчих зборів щодо створення ОСББ не пізніше ніж за 14 днів до дати зборів

Для цього Вам потрібно:

·        Створити ініціативну групу не менше як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень Вашого будинку.

·        Повідомити усіх сусідів про проведення установчих зборів зі створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

·        Вести реєстр співвласників, у якому залишать підписи поінформовані про захід співвласники будинку. З ким не вийшло зв`язатися, необхідно сповіщати поштою рекомендованим листом і шляхом оголошення.

·        Отримати інформацію про усіх співвласників будинку, загальну площу квартири нежитлових приміщень співвласників будинку (власник квартири/ нежитлового приміщення)

Третій етап – проведення установчих зборів

Установчі збори – офіційний захід, на якому співвласники голосують за чи проти створення ОСББ.

Для ведення зборів Вам необхідно обрати голову та секретаря зборів

Підготовити необхідний пакет документів:

·        Протокол Установчих зборів зі створення ОСББ (у двох примірниках)

·        Статут ОСББ

Четвертий етап – державна реєстрація ОСББ

Державна реєстрація ОСББ здійснюється згідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» Державна реєстрація ОСББ проводиться в реєстраційній службі Полтавського міського управління юстиції (адреса:  пров. Стешенка, 6, м. Полтава).

Автоматично про зареєстровану юридичну особу інформація потрапляє у головне управління статистики Полтавської області та Державну фіскальну службу у Полтавській області.

Наступними кроками є виготовлення печатки (кутового штампу), внесення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій Державною фіскальною службою, відкриття рахунку в банку.

П'ятий етап – повідомлення Полтавської міської ради про створення ОСББ

·        Надати копію Статуту ОСББ у відділ супроводу ОСББ.

·        Представити Виписку з Єдиного державного реєстру про реєстрацію ОСББ.

·        Надати інформацію про будинок щодо технічних характеристик та юридичного статусу прибудинкової території.

·        Інформація необхідна нам для подальшого залучення ОСББ в міжнародних проектах, участі у державних та місцевих програмах, ознайомлення із нормативними та законодавчими актами.

·        Також зареєстровані ОСББ можуть отримати консультацію з питань ведення господарської діяльності: примірний кошторис ОСББ, ознайомитися із затвердженими для населення тарифами та цінами на послуги підрядних організацій, пов`язаних з обслуговуванням житлового фонду м. Полтави (обслуговування ліфтів, вивезення побутових відходів, послуги аварійних служб, послуги з чистки димовентканалів, повірка лічильників і т. п.).

·        При подальшій діяльності ОСББ Вам необхідно ознайомитися з рекомендованим переліком нормативних актів щодо діяльності ОСББ.


Енергоефективність у багатоквартирному будинку

Одна з основних запорук успіху впровадження енергоефективних заходів – якісний енергетичний аудит.

Енергетичний аудит – це проведення обстеження будівлі для визначення можливих шляхів економії енергоресурсів, а отже і коштів, та покращення умов перебування мешканців та персоналу.

Головним результатом енергоаудиту є перелік рекомендацій щодо зниження енергоспоживання та витрат на енергоносії із зазначенням їх вартості та окупності.

Однією з важливих складових енергетичного аудиту будівлі є розроблення її теплового балансу, у якому відображено основні джерела надходження тепла в приміщення та основні складові тепловтрат.

Якісний енергоаудит повинен передувати всім проектам реконструкції будівель для максимально ефективного використання наявних фінансових ресурсів.

Орієнтовний розподіл тепловтрат у багатоквартирному житловому будинку:

Значна частина житлового фонду міста була зведена ще у радянські часи та не відповідають вимогам сучасних нормативних документів.

Термомодернізація

Утеплення зовнішніх огороджувальних конструкцій будинку:

1

 стін, наприклад, мінеральною ватою товщиною мінімум 10-12 см, що дозволить зменшити тепловтрати через стіни орієнтовно на 70-75%

 

2

 горища, наприклад, мінеральною ватою на основі скловолокна товщиною мінімум 16-17 см, що дозволить зменшити тепловтрати через горищне перекриття орієнтовно на 70%.У випадку наявності плаского даху варто задуматись про влаштування шатрового, з наступним утепленням горищного перекриття, що зменшить ризики протікання та замокання теплоізоляції

 

3

 підвалу, наприклад, мінеральною ватою на основі базальтового волокна товщиною мінімум 10-12 см, що дозволить зменшити тепловтрати через підвальне перекриття орієнтовно на 60-75%

 

4

 Заміна або ремонт з наступним ущільненням віконних конструкцій на сходових клітках і у квартирах.Як показує практика, якісне виконання ремонту існуючих дерев'яних віконних конструкцій з наступним їх ущільненням, робить їх по теплозахисним властивостям не гіршими за нові металопластикові з однокамерним склопакетом, а в деяких випадках навіть кращими.У випадку заміни вікон та балконних дверей, необхідно обирати віконні конструкції з енергозберігаючим склом та двокамерним склопакетом.

 

5

 Ремонт чи заміна вхідних дверей та встановлення автоматичних дверних дотягувачів.

 

6

 В разі доцільності зменшення (замуровування) віконних отворів на сходових клітках, місцях загального користування.

Модернізація системи опалення

1

 Встановлення загальнобудинкового приладу обліку теплової енергії.

Дозволяє економити до 60% коштів при оплаті за послуги з централізованого опалення.

Без приладу обліку нарахування відбуваються не за фактично спожиту теплову енергію (гігакалорії), а згідно нормативів (за метри квадратні).

 

2

Утеплення теплопроводів у підвалах і на горищі.

 

3

 Регулювання подачі теплоносія:

встановлення вузла погодного регулювання подачі теплоносія (регулює лише подачу теплоносія в систему опалення в залежності від температури зовнішнього повітря).
До 30% зменшення споживання теплової енергії, термін окупності орієнтовно 2 опалювальні сезони;

 

встановлення індивідуального теплового пункту (ІТП) (регулює подачу теплоносія в систему опалення в залежності від температури зовнішнього повітря та, як правило, підігріває холодну воду для гарячого водопостачання, а отже дозволяє відмовитись від централізованого гарячого водопостачання). До 30% зменшення споживання теплової енергії, термін окупності орієнтовно2-3 опалювальні сезони.

 

4

 Налагодження та балансування системи опалення в будівлі:

 

 

встановлення автоматичних балансувальних клапанів на стояках (відгалуженнях) системи опалення. Ефективно при наявності вузла погодного регулювання подачі теплоносія чи ІТП. До 10% зменшення споживання теплової енергії;

 

 встановлення автоматичних розповітрювачів системи опалення будинку.

Дозволить забезпечити належний прогрів усіх опалювальних приладів.

 

5   

 Встановлення терморегуляторів на опалювальних приладах системи опалення (в квартирах та місцях загального користування).

До 20% зменшення споживання теплової енергії.

Влаштування радіаторних рефлекторів. Не закривайте радіатори декоративними завісами будь чим.

7

Вентиляція та кондиціонування

 

 

 

Встановлення рекуператорів у випадку заміни або ремонту з наступним ущільненням віконних конструкцій.

Забезпечить належний повітрообмін у приміщенні.

До 80% зменшення тепловтрат з вентиляцією.

 

 

Встановлення щілинних провітрювачів у віконні конструкції, насамперед металопластикові.

Дозволить забезпечить належний повітрообмін у приміщенні.

Поганий повітрообмін може спричинитися до появи грибка, плісняви  в приміщенні.

8

Споживаймо електроенергію економно

 

 

 

Облаштування сучасного енергоощадного освітлення (наприклад, світлодіодного) на сходових клітках, в місцях загального користування.

В рази зменшення споживання електроенергії на освітлення.

 

Державна програма енергозбереження для ОСББ, ЖБК та фізичних осіб

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2011 р. № 1056 «Деякі питання використання коштів у сфері енергоефективності та енергозбереження» зі змінами передбачається відшкодування частини суми кредиту, залученого для придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів, зокрема:

·        для ОСББ, ЖБК для придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів

·        відшкодовується 40% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання);

·        у разі коли у багатоквартирних будинках зареєстровані (фактично проживають) фізичні особи, яким в установленому законодавством порядку призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, відшкодування частини суми кредиту здійснюється за спеціальною формулою, оскільки вищезазначеним фізичним особам передбачено відшкодування в розмірі 70% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання) в розрахунку на одну квартиру;

·        відшкодовується не більш як 14 тис. грн. в розрахунку на одну квартиру багатоквартирного будинку за одним кредитним договором;

·        для фізичних осіб для придбання енергоефективного обладнання та/або матеріалів

·        відшкодовується 30% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання);

·        відшкодовується 70% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання) у разі коли позичальником є фізична особа, якій в установленому законодавством порядку призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;

·        відшкодовується не більш як 14 тис. грн. за одним кредитним договором;

·        для фізичних осіб для придбання котлів з використанням будь-яких видів палива та енергії (за винятком природного газу та електроенергії (крім електричного теплоакумуляційного обігріву та гарячого водопостачання) та відповідного додаткового обладнання і матеріалів до них

·        відшкодовується 20% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання);

·        відшкодовується 70% суми кредиту (в частині вартості матеріалів та обладнання) у разі коли позичальником є фізична особа, якій в установленому законодавством порядку призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг;

·        відшкодовується не більш як 12 тис. грн. гривень за одним кредитним договором.

Відповідальним виконавцем бюджетної програми є Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України (Держенергоефективності).

Отримати кредити на умовах відшкодування за Державною програмою можна в таких уповноважених установах (скачати контакти та умови кредитування банків для ОСББ, ЖБК:

-        АТ «Ощадбанк»

-        АБ "Укргазбанк"

 -       АТ «Укрексімбанк»


Додаток

Орієнтовний перелік енергоефективного обладнання та/або матеріалів, які є складовими (комплектуючими) устаткування та матеріалів, що визначені Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення заходів щодо ефективного використання енергетичних ресурсів та енергозбереження, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2011 року № 1056 (станом на 31.08.2015).


Порядок дій для користування у роботі та запобігання розмерзання внутрішньобудинкових системи теплоплстачання, у разі виникнення позаштатних ситуацій.